פרויקט אורות יוסף – פירוק ייצור והרכבה למבנה

אי שם בדרום הארץ בסמוך לנאות חובב ישנה תחנת כוח בשם אורות יוסף.
תחנת הכוח אורות יוסף הינה הגדולה מסוגה בארץ ומייצרת 1200 מגה וואט אשר מיוצרים בעזרת 9 טורבינות גז. כלל החשמל המופק ממנה מספק בתי אב מאילת ועד פאתי אשקלון.

תחנת הכוח נקנתה לפני כ 5 שנים ע"י קבוצת שיכון ובינוי וחברת אדלשטיין מחברת חשמל כחלק מהחלטת ממשלה. בתאריך ה 14.7.22 אירעה שריפת ענק בבית פילטרים אשר אחראי על הזרמת אוויר נקי לטורבינות מס 8 ו 9.

תחזוקת שבר
תחזוקת שבר


בית הפילטרים הינו מבנה פלדה בגובה של 30 מטרים ובאורך של 28 מטרים.
המבנה הינו מבנה מיוחד אשר משלב קונסטרוקציה ייחודית ואלמנטי בקרה שונים לצורכי הפעלת המערכת כנדרש.

כתוצאה מהשריפה נגרם נזק בלתי הפיך למבנה ונדרש לפרקו במלואו ולהחליפו בצורה מלאה על כל חלקיו.
עלות ההחלפה כולל ההפסד הכספי שנובע כתוצאה מהשריפה עומד על כ 100 מיליון אירו ו 8 חודשי הפסקת ייצור שכוללים קנסות ענק מטעם משרד האנרגיה על פגיעה בייצור.

לצערנו האסון נבע מסיבת שורש אחת עיקרית והיא תחזוקת שבר ואסביר:

בתוך יחידת האוויר קיימים 3000 פילטרים בתצורות שונות על מנת להבטיח אוויר נקי ליחידה.

על מנת שהם ישמרו נקיים תמיד ישנה מערכת אוויר אשר בצורה מתוזמנת נותנת לחץ אוויר ישיר לפילטר ומנקה אותו מאבק ולכלוך.
על פי מפרט, עובי הדופן של צינורות אלו נדרש להיות 2 מ"מ. בפועל יושם 1.25 מ"מ מה שגרם לסדקים בריתוך וצורך לבצע תיקון של החורים אחת לכמה זמן.


בעבודת התיקון האחרונה, עלו שני אנשי צוות לבצע סגירת חורים בריתוך ולמזלם הרע, גיץ אחד שנפל אל פילטר קרטון גרם לשריפה שלא היה ניתן לכבות עקב הכמות הגדולה של חומר בעירה שהיה במקום, וכל מה שנותר זה לתת למבנה לבעור עד סופו ללא יכולת של מכבה האש לסייע או לכבות.

מכאן אנו למדים, תחזוקת שבר כשמה כן היא, גורמת להמון תחזוקה מיותרת, פוגעת בתהליך הייצור התקין של המפעל וחושפת את המפעל לפגיעה כלכלית משמעותית מאוד ברגע של טעות אנוש שהייתה יכולה לא לקרות אילולא היו עובדים לפי מפרט.

מצורפות תמונות עצובות על מנת להמחיש את ההסבר המילולי..

תחזוקת מנע מונעת את כלל הבעיות הללו ויכולת ייצור ארוכת טווח ללא חשד לסכנה עתידית.

חברת שטרית פרג מהנדסים נבחרה ע"י ידי הנהלת התחנה ללוות את החברת שטרית פרג מהנדסים נבחרה ע"י ידי הנהלת התחנה ללוות את הפירוק ייצור והרכבה מחדש של המבנה הנ"ל. הנ"ל.

אנחנו בשטרית פרג מהנדסים עוסקים ומתמחים בהליכי תכנון קונסטרוקטיבי של מבני פלדה ומבני בטון תוך מתן דגש על תכנון מיטבי המותאם לעולמות התכנון והבנייה של העידן המודרני.

שלח הודעה
לייעוץ חינם
שלום,
איך אני יכול לעזור לך? :)