תכנון מבנה הנדסי העונה על אתגרי המחר

תכנון קונסטרוקציה נועד לתת מענה לצרכים של הבנייה המודרנית אשר מציבה בפנינו אתגרים רבים. בין אם מדובר במגזר הפרטי, העסקי והציבורי, עלינו תמיד לתכנן מבנים חדשים הנותנים מענה לצרכים המשתנים, התקנים והרגולציה, וכמובן לא נשכח את הצרכים התקציביים. 

תכנון קונסטרוקציה הוא אחד השלבים בתכנון מבנים, הוא הכרחי לצורך ההליכים הבירוקרטיים של השגת כל אישורי הבנייה, והוא הכרחי על מנת להקים מבנים יציבים, בטוחים ויעילים העונים על דרישות השימוש. 

תכנון קונסטרוקציה

תכנון קונסטרוקציה פלדה

במהלך השנים פותחו שיטות בנייה שונות, על מנת לתת מענה לצרכים המשתנים והדרישות הגבוהות. שיטות הבנייה החדשות מאפשרות למתוח את הגבולות ולהוציא אל הפועל פרויקטים שבעבר נחשבו לדמיוניים. השיטות השונות מאפשרות גם להכניס חיסכון בעלויות, חוזק רב יותר, עמידות רבת שנים וגם האצת תהליכי הבנייה והוזלתם.

תכנון קונסטרוקציית פלדה נועד לתת מענה לאחת משיטות הבנייה השכיחות היום. היא שכיחה בתכנון מבנים מסחריים, תעשייתיים וציבוריים. בעזרתם ניתן להשיג בנייה מהירה וזולה בהשוואה לשיטות הבנייה הקונבנציונליות והיא גם מאפשרות לתת מענה לאתגרים אדריכליים רבים.

קונסטרוקציה

על מנת ליהנות מהיתרונות של מבני הפלדה, תכנון מבנים שכזה דורש תכנון קונסטרוקציה פלדה קפדני העומד בתקנים המחמירים ולוקח בחשבון את כל הפרטים. יש לתכנן היטב את שלד המבנה, החיבורים, החומרים, המידות וכל הפרטים הקטנים.

תכנון מבנה מסחרי

כל מבנה נועד לענות על שימושים שונים, ובהתאם לכך מביא איתו אתגרים גדולים וייחודיים. תכנון מבנה מסחרי צריך לקחת בחשבון מגוון גדול של שימושים ודרישות המאפשרים את תפעול המבנה והתנהלותו היומיומית בצורה יעילה ובטוחה. ויחד עם זאת גם לענות על צרכים שיווקיים ואטרקטיביות של המבנה. לשם כך האדריכלים מגלים יצירתיות רבה, משלבים שיטות בנייה חדשות וחומרים המאפשרים להגשים כל עיצוב.

למשל, אם מתוכנן מבנה מסחרי ובקומת הגג שלו היזמים רוצים ברכת שחייה או גינת גג גדולה עם עצים, אלו הם דברים היוצרים אתגרים הנדסיים מורכבים יותר. תכנון קונסטרוקציה נועד לאפשר להגשים את כל אותו חזון אדריכלי, ללא שום פשרות בתוצאה הסופית וללא שום סיכונים.

על מנת להגשים את כל אותן תכניות אדריכליות, ישנו צורך בתכנון קונסטרוקציה הלקוח בחשבון את כל המאפיינים של הפרויקט ומוודא כי למבנה תהיה קונסטרוקציה יציבה ובטוחה המאפשרת להגשים את החזון האדריכלי של המבנה. תחת ההגדרה הזו נכנסים אינספור פרטים הקשורים לשימוש היומיומי, הן מצד המבקרים במקום, בעלי העסקים במקום ונותני השירותים השונים כמו ספקי הסחורה, מפני האשפה, אנשי התחזוקה ועוד.

תכנון מבנה מסחרי

תכנון קונסטרוקציה

תכנון קונסטרוקציה מתחיל תמיד באינסוף נתונים המשפיעים על המבנה. חלקם באים מתוך התוכנית האדריכלית והם מגדירים לנו את סוג המבנה, מטרותיו ושימושיו. אך ישנם גם משתנים נוספים כמו דו“ח קרקע, חישובי עומסים ועוד. זוהי עבודה הדורשת תיאום מלא עם הצוות האדריכלי על מנת לשלב בתכנית את כל העמודים התומכים, הקורות, פירי המעליות ועוד, בצורה אידיאלית.
יש לקחת בחשבון גם תקנים שונים הנוגעים לעמידות המבנה בפני רעידות אדמה ותופעות טבע, ואפילו דרישות ביטחוניות של פיקוד העורף.

את כל המידע הזה יש לעבד בצורה מרוכזת ומסודרת, בדרך כלל באמצעות תוכנות מחשב מתקדמות, ולהפוך אותו לתכנית מפורטת וברת ביצוע. זהו תהליך מורכב המיועד עבור מהנדסים בעלי ניסיון, ואין כאן מקום לטעויות.

העבודה אינה מסתיימת בתכנון קונסטרוקציה היא דורשת ליווי מלא ובקרת איכות לכל אורך הפרויקט. יש לוודא כי התכנית אכן מיושמת בשטח, לפי השלבים והתקנים. הנושא הזה יורד לרזולוציות מאוד קטנות כמו למשל תרכובות הבטון ואופן יישומן באתר הבנייה.

קונסטרוקציית פלדה

שטרית פרג מהנדסים – המומחים בתכנון קונסטרוקציה

חברת שטרית פרג מהנדסים מביאה איתה את הידע והניסיון הדרוש לצורך תכנון קונסטרוקציה ובקרת איכות. אנו מכירים את כל שיטות הבנייה ומכינים תכנית קונסטרוקציה התואמת את ייעוד הפרויקט ותואמת לכל התקנים והסטנדרטים המקצועיים. כמו גם שירותי בקרת איכות לכל אורך הפרויקט.

אנו מביאים איתנו ניסיון במבחר פרויקטים בתחום התעשייה, המסחר, מבני ציבור, תשתיות ומבני מגורים. אנו מסוגלים לתת מענה אופטימלי לכל הצרכים של הפרויקט, הן בהיבט התכנוני והן בהיבט הכלכלי.

רוצים לדעת עוד על תכנון קונסטרוקציה וליווי פרויקטים? אתם מוזמנים ליצור קשר ונשמח לענות לכם על כל שאלה ולהעניק לכם שירות מקצועי וליווי לפרויקט.

שלח הודעה
לייעוץ חינם
שלום,
איך אני יכול לעזור לך? :)